Více

Active TV definitivně ukončila vysílání. Pokud ho do roku neobnoví, přijde o licenci

Stanice už ke konci května opustila celoplošný terestrický multiplex 4 a nadále fungovala jen na satelitu. I tam však měla výpadky. Provozovatelé si stěžují na „přísnou českou legislativu“.

Definitivní ukončení vysílání oznámila nabídková a esoterická televize Active TV, která poslední týdny fungovala už jen na satelitu. Po květnovém odchodu z DVB-T, kde působila nejprve v celoplošném multiplexu 3 Českých Radiokomunikací a poslední dva měsíce pak v konkurenčním multiplexu 4 Radima Pařízka, zmizela i ze satelitu. Ukončení vysílání serveru Médiář.cz potvrdila Renata Pešková, jednatelka společnosti TV CZ, majitele vysílací licence. Jak dodala, maďarští majitelé se „pro tuto chvíli“ rozhodli ukončit své působení na českém televizním trhu. Za hlavní důvod uvedla přísnou českou legislativu. Active TV čelila řadě správních řízení od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) a dostala mnoho pokut.

K TÉMATU: Active TV opět přerušila vysílání, její distribuční trasa je však nadále funkční

Na Active TV chodily RRTV mnohé stížnosti. Divákům se nelíbily její praktiky u objednávek teleshoppingu, ale i telefonické soutěže, v nichž se stávalo, že televize deklarovala jako jedinou správnou odpověď jednu z několika možností. Česká vysílací rada se snažila před Active TV veřejně varovat, její možnosti, jak proti televizi založené na výdělku od „napálených“ diváků zasáhnout, však byly omezené. Active TV patřila maďarské skupině Eso TV, jež si pronajímá na řadě českých televizí noční vysílací prostor pro esoterické pořady s vědmami. Za ní stál bývalý ředitel vydavatelství Vltava-Labe-Press (vydavatel regionálních Deníků) Zoltán Morvai.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 6. 2015 18:38

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+