Více

Mediální trh nebyl druhému měření nakloněn, proto byly přípravy na jeho spuštění ukončeny

Podle televize Nova je důležité, aby na trhu existovala jen jedna společná měna, protože bude zajištěna kontinuita v dodávání dat o televizní sledovanosti.

Sdružení pro měření sledovanost (SPMS) dnes tiskovou zprávou oficiálně potvrdilo ukončení projektu „druhých peoplemetrů“, na nichž se měla podílet agentura AC Nielsen a televize Nova. Po zhodnocení situace na českém mediálním trhu, který nebyl druhému projektu měření sledovanosti nakloněn, se na žádost TV Nova rozhodlo vedení SPMS projekt pozastavit. Vedení SPMS zároveň děkuje společnosti Nielsen a všem ostatním partnerům za energii a zapojení do tohoto projektu a věří, že existence pouze jednoho měření televizní sledovanosti přispěje ke zpřehlednění situace na českém mediálním trhu, uvedly zúčastněné subjekty ve společné tiskové zprávě.

K TÉMATU: MediaGuru.cz: Šéf Novy Christoph Mainusch potvrdil, že druhé peoplemetry nebudou

Pro český mediální trh je škoda, že se v tuto chvíli nesetká s Nielsen daty. Naší strategií i nadále zůstává rozšíření naší nesporné vedoucí pozice v oblasti měření televizní sledovanosti na celý evropský trh. Za tímto účelem jsme odhodláni ve správný čas podpořit český trh naší špičkovou technologií, vynikajícími metodologickými standardy a unikátními analýzami, konstatoval k ukončení příprav na spuštění druhého peoplemetrového měření ředitel společnosti Nielsen pro střední Evropu Kyriakos Kyriakou. Nova k tomu uvedla: Na trhu by měla existovat jen jedna společná měna. Abychom zajistili kontinuitu v dodávání dat o televizní sledovanosti, skupina Nova bude pokračovat v práci s daty od společnosti Mediaresearch, jako je tomu v současnosti.

ČTĚTE TAKÉ: Dvojí peoplemetry v Česku patrně nebudou. Kdo ale zaplatí projekt za 300 milionů?

Pro projekt jde tak o definitivní konec a peoplemetrové měření bude nadále pokračovat podle metodiky, kterou již od roku 1997 provádí společnost Mediareseach. Nova kvůli novému měření z ATO ke konci minulého roku vystoupila (jinak jí hrozilo vyloučení), nadále ale na základě obchodní smlouvy odebírala data ATO, na jejichž základě prodává reklamní časy na svých televizních kanálech. Smlouva s ATO měla Nově vypršet příští rok v únoru, tou dobou už měla dostávat data z vlastního měření SPMS. Ještě letos v létě televize tvrdila, že v roce 2014 bude prodávat reklamu už podle nových dat od SPMS, které si za realizátora měření vybralo agenturu AC Nielsen.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+