Více

Zbytečné 3D televizory? Bez nich by se v 3D vysílat ani nezačalo, namítají výrobci

Připadá vám zbytečné a předčasné kupovat 3D televizor, když žádná česká televize trojrozměrně nevysílá? Na stejnou otázku jsme se zeptali výrobců těchto televizorů na včerejším VIII. kulatém stolu DigiZone.cz v pražském hotelu Jalta. Zástupci společností Samsung, Panasonic a LG se shodli na tom, že k zavedení a rozšíření 3D televizního vysílání je třeba silný impuls, kterým je právě prodej prvních 3D televizorů. Řeč ale přišla rovněž na budoucnost plazmových televizorů, HDTV a využívání internetového obsahu na televizních obrazovkách.

Hurvínek prvním českým stereoskopickým Blu-ray na trhu

Společnost Rolling Pictures v červnu uvede do kin první český stereoskopický film Hurvínek na scéně. Na včerejším Kulatém stolu DigiZone.cz to potvrdil producent Martin Kotík, výkonný ředitel této společnosti. Výroba prvního českého 3D filmu ale není vůbec jednoduchá. Například minutový trailer (upoutávka) pro kina vznikal přibližně 14 dní. Na Vánoce plánuje producent uvedení tohoto filmu na Blu-ray disku a měl by se tak stát prvním původním českým stereoskopickým filmem v 3D na trhu. Bude však uveden také v klasické HD verzi. Do 3D produkce se společnost Rolling Pictures pustila především kvůli velkému potenciálu, který ukázal úspěšný světový velkofilm Avatar. Pokud dáte lidem dostatečně atraktivní nabídku, není možné, že si to nepořídí. Vše je o obsahu, uvedl Kotík. Diváka podle něj u 3D lákají i díla, která nemají silnější dějovou linii, ale něco se v nich „děje“, dokáží diváka vtáhnout díky efektům přímo do děje. Jakmile tohle producenti pochopí, je to otázkou chvilky a obsah v 3D bude k dispozici. Ten trend sem postupně přijde a nelze se mu vyhnout, dodal Kotík.

VIII. Kulatý stůl DigiZone - 1

O 3D projekci na televizorech Samsung a Panasonic byl na včerejším VIII. kulatém stolu DigiZone.cz mimořádný zájem. Vyzkoušel ji téměř každý.

KS duben 2010 - prezentace Mediaresearch

Prezentace: Ideální televizor v roce 2020

Jak by měl vypadat ideální televizor v roce 2020? Které funkce by měl nabízet, co by rozhodně neměl postrádat? Na tuto otázku se ve speciálním průzkumu u příležitosti VIII. kulatého stolu DigiZone.cz „Televizory nové generace: od HDTV přes internet k 3D“ zeptala společnost Mediaresearch. Předsedkyně představenstva Tereza Šimečková na konferenci rovněž prezentovala (PPT, 4MB) výsledky kontinuálního výzkumu chování českých televizních diváků, včetně vybavenosti domácností jednotlivými typy televizorů.

LG postupně nahradí LCD televizory LED nebo OLED technologií

LCD televizory a plazmy by do roku 2016 nahradíme LED nebo OLED technologií, prohlásil na včerejším kulatém stolu DigiZone.cz produktový specialista společnosti LG Electronics Roman Klačko. Především s padesátipalcovými úhlopříčkami jsme na tom v současné době u plazem velmi dobře, pochválil si Klačko v diskusi o plazmových televizorech a důvodech, proč se prodávají výrazně méně než konkurenční technologie LCD. Lidé podle něho stále více vnímají hloubku barev, a proto je na tom Česká republika v této oblasti o mnoho lépe než v západní Evropě. Lidé si stále nacházejí cestu k plazmám, míní Klačko. LG, stejně jako konkurenční Samsung nebo Panasonic si dělají mezi svými zákazníky podrobné průzkumy, než se rozhodnou pro sériovou výrobu televizorů s nějakou novou funkcí. Například Panasonic si podle produktového manažera Lukáše Holuba nedávno udělal průzkum ve dvou tisících domácnostech v celé Evropě. Díky tomu se mu podařilo dosáhnout efektivity při nasazování internetových služeb přes televizní obrazovku. Co se týká České republiky, zvolili jsme spolupráci s TV Nova a ukázalo se, že to byl dobrý krok. Česká republika má třetí největší přístup k internetovým aplikacím v Evropě, uvedl Holub.

Ondřej Lukáč, Roman Klačko

Manažeři společností Samsung a LG Electronics CZ, Ondřej Lukáč a Roman Klačko

Aby trh přijal 3D, je zapotřebí ho rozbíhat, míní Samsung

Česká a Slovenská republika velmi zasahuje do vývoje našich televizorů, především co se designu týká, konstatoval na konferenci Roman Klačko ze společnosti LG Electronics. Rovněž Samsung si dělá výzkumy pro jednotlivé regiony, například střední Evropu. Tak si monitorujeme zákazníkovo přání a jeho představu, jak by měl přijímač vypadat. Už v mnoha z požadavků, které vyplynuly z průzkumu Mediaresearch, jak by měl vypadat ideální televizor v roce 2020 (HDTV, 3D TV, pozn. red.), jsme se dokázali těmto přáním přiblížit. Pochopitelně nebudu hovořit o takových záležitostech, jako jsou PIP nebo Internet@TV, uvedl na včerejším setkání serveru DigiZone.cz produktový manažer Samsungu pro Českou a Slovenskou republiku Ondřej Lukáč. Podle recenzenta televizorů našeho webu Bohumila Herwiga ale není jisté, jak lidé budou reagovat na příchod 3D televizorů. V současné době zatím 3D příliš nevěřím, konstatoval Herwig. Ondřej Lukáč si však od 3D televizorů slibuje, že stimulují trh a rozeběhnou 3D televizní produkci.

Roman Klačko, Bohumil Herwig

Produktový manažer společnosti LG Electronics Roman Klačko a recenzent televizorů serveru DigiZone.cz Bohumil Herwig

„Televizor je spotřební zboží. Budeme ho vyměňovat stále častěji“

Všichni budou namítat, že není obsah, ale my musíme rozhýbat trh a donutit studia, aby ve 3D točila. Do konce roku by mělo být v Evropě k dispozici 50 až 70 titulů ve 3D. Televizor od Samsungu umí ale převést i 2D vysílání do 3D. To je důvod, proč si tento televizor koupit již teď, uvedl Lukáč. Jak už možná čtenáři DigiZone.cz vědí, panevropský sportovní kanál Eurosport chystá na letošní květen tenisové přenosy v 3D verzi. Zdaleka by ale nemělo jít o jediný sport. Další budou například fotbalová utkání. Setkat se s nimi budou moci diváci také v České republice, ovšem pouze v prodejnách elektroniky, kde bude možné zakoupit 3D televizory od Panasonicu. Lukáš Holub z této společnosti se domnívá, že k masivnímu prosazení 3D televizí dojde dříve, než dnes čekáme. Na otázku, zdali 3D nepřichází příliš brzy, Holub odpověděl, že z televizorů se stává spotřební zboží a lidé je nebudou měnit jednou za patnáct let, jako tomu dříve. Mobilní telefony a počítačové sestavy také lidé stále kupují nové, uvedl Holub. 3D televizory bez nutnosti používání speciálních 3D brýlí by se podle odhadů zúčastněných měly objevit v horizontu tří až pěti let. Podle Bohumila Herwiga to však rozhodně tak brzy nebude.

Bohumil Herwig, Lukáš Holub

Recenzent televizorů serveru DigiZone.cz Bohumil Herwig a manažer společnosti Panasonic Lukáš Holub

Panasonic plánuje do televizorů nasazení tn.cz. Blíží se spolupráce s Markízou

Lukáš Holub, produktový manažer společnosti Panasonic, na včerejší konferenci „Televizory nové generace: od HDTV přes internet k 3D“ pochválil televize Nova za to, že byla připravena na poskytování internetových videí prostřednictvím jejich televizorů. Televize Nova nám opravdu vyšla vstříc a chtěl bych jí velmi poděkovat. V nejbližších dnech bychom ve všech televizorech Viera měli přinést server tn.cz. Na Slovensku bychom pak chtěli navázat spolupráci s Markízou, uvedl Holub z Panasonicu. Společnost LG Electronics a její produktový specialista Roman Klačko očekává, že z internetových služeb by měla nejvíce rozhýbat nákup televizorů této značky aplikace Skype. Co se týká lokálního obsahu z internetu, jednáme s Novou. Tato jednání jsou ale zatím v současné době utlumena, uvedl Klačko. David Rácz, montážník a prodejce televizní techniky z Domažlic, uvedl, že zákazníky z tohoto regionu zajímá při koupi nového televizoru především cena. Přesto se snažím nabízet především značky, konstatoval Rácz.

letni_akce

Ondřej Lukáč, David Rácz

Regional Product Marketing Managera AV Czech&Slovak ve společnosti Samsung Ondřej Lukáč a majitel obchodu „Digitální Chodsko“ v Domažlicích David Rácz

O internetové aplikace zatím není mezi lidmi zájem

O internetové aplikace v televizorech není mezi lidmi na Domažlicku zatím příliš velký zájem. Ze své vlastní zkušenosti to tvrdí právě David Rácz. HDTV je na vzestupu, ale chtějí ho lidé, kteří většinou pořizují satelit nebo další zařízení, které umožní zobrazit kvalitně vysoké rozlišení, konstatoval Rácz. V čem spatřují výrobci televizorů budoucnost? Podle Ondřeje Lukáče ze Samsungu jednoznačně v OLED technologiích, které shodně s Romanem Klačkem ze společnosti LG Electronics považuje za přirozenou vývojovou větev dnešních LED televizorů. Lukáš Holub z Panasonicu dokonce hovoří o absolutním propojení televizorů s internetem a využívání zahraničních programů, streamovaných přes web, případně doplňování zahraničních televizních stanic, vysílaných klasickou cestou, českými titulky či dabingem staženým ze sítě.

Anketa

Pořídíte si časem 3D televizor?

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+