Hlavní navigace

Studie: Nejrozvinutějším TV trhem východní Evropy je Maďarsko

23. 6. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
23. 6. 2008

Televizní trh východní Evropy charakterizuje silná konkurence mezi jednotlivými programy, ale také mezi poskytovateli kabelového a satelitního vysílání. Vyplývá to z posledních výsledků průzkumu televizního trhu, který provedla společnost Eurodata TV Worldwide. Podle studie je nejrozvinutějším televizním trhem východní Evropy Maďarsko.

V roce 2007 využívalo nabídek provozovatelů kabelového televizního vysílání 62 % obyvatel Maďarska a dalších 12 % si předplácelo přístup k satelitnímu vysílání. Maďarští diváci strávili v loňském roce před televizní obrazovkou průměrně 4 hodiny a 19 minut, což je jedno z nejvyšších čísel v Evropě. Více než čtyři hodiny denně sledovali televizní vysílání podle výsledků průzkumu již jen polští diváci, kteří před televizorem trávili průměrně 4 hodiny a 1 minutu denně.

Rumunští diváci věnovali sledování televizního vysílání o něco méně času, a to 3 hodiny a 54 minut denně. Bulhaři se na televizi dívali v průměru 3 hodiny a 37 minut denně. Sledovanost televizního vysílání v České republice od roku 2002 klesá, v současnosti u televize čeští diváci tráví průměrně tři hodiny denně.

BRAND24

Ve všech zemích východní Evropy lze zaznamenat nárůst zájmu o nabídky provozovatelů kabelového a satelitního vysílání. Oblibu si díky rostoucímu zájmu o kabelové vysílání získávají také tematické programy.

Zdroj: Rapid TV News

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).