Hlavní navigace

Skokanem ve sledovanosti byla minulý týden ČT 2, polepšila si i Prima

5. 3. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
5. 3. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Největší nárůst průměrného denního podílu na dospělých divácích za minulý týden dosáhnul druhý program České televize, kterému výrazně pomohly přenosy z Mistrovství světa v klasickém lyžování z Liberce. Po celý den ČT 2 sledovalo v průměru 10,29 procenta diváků starších patnácti let, kteří měli zrovna zapnutý televizor. To je o 1,12 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale průměrný podíl ČT 2 klesl na 6,66 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 9. týden 2009 (PDF, 23kB)

Mírný nárůst zájmu diváků minulý týden zaznamenala také ČT 1, i když hranici 20 procent v celodenním podílu na dospělém publiku nepokořila. Dosáhla průměrné hodnoty 19,60 procenta, což je o 0,46 procentního bodu více než minule. Během prime time pak ČT 1 dosáhla průměrného denního podílu 22,30 procenta.

Sportovní kanál ČT 4 sledovalo v uplynulém týdnu po celý den v průměru 1,15 procenta dospělého publika (o 0,49 procentního bodu méně než v předminulém týdnu), v prime time pak 1,02 procenta. Zpravodajská ČT 24 dosáhla průměrného celodenního podílu na divácích 1,48 procenta, tedy o 0,30 procentního bodu méně než v minule. V hlavním vysílacím čase ČT 24 ladilo v průměru 0,88 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.

TABULKA: Vývoj týdenních podílů českých televizí za roky 2008 a 2009

O část diváků přišla minulý týden televize Nova. V celodenních číslech dosáhla nejsledovanější tuzemská televize průměrného podílu 38,01 procenta, což je o 1,01 procentního bodu méně než v týdnu předchozím. V hlavním vysílacím čase ale podíl Novy vystoupal na průměrných 42,71 procenta. Polepšil si filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech z 1,29 na 1,33 procenta, během prime time pak tento program dosáhl průměrného podílu 1,08 procenta.

BRAND24

Televizi Prima se podařilo po děsivém propadu z předminulého týdne poněkud zlepšit skóre, průměrný celodenní podíl 15,15 procenta ale nepatří k lepším ani z hlediska dosavadních letošních výsledků (oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,53 procentního bodu). V hlavním vysílacím čase dosáhla Prima průměrného podílu 15,89 procenta.

Zájem o malé kabelové a satelitní televize v uplynulém týdnu klesal. Po celý den je sledovalo v průměru 12,99 procenta diváků starších patnácti let, kteří trváli čas u televizní obrazovky. To je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase pak malé televize dosáhly průměrného podílu 9,46 procenta a poprvé tak letos klesly pod hranici 10 procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).