Hlavní navigace

Primě se po dvou letech podařilo v týdenní sledovanosti porazit ČT 1

28. 8. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
28. 8. 2008

Televize Prima minulý týden slavila nebývalý úspěch, když se jí v průměrném denním podílu na divácích starších patnácti let podařilo po dvou letech porazit první program České televize. Vyšší průměrnou sledovanost než ČT 1 si Prima udržela i v hlavním vysílacím čase mezi 19. a 23. hodinou, což se jí podařilo naposledy ve 38. týdnu roku 2006. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy o sledovanosti českých televizí, kterou na svém webu zveřejňuje Asociace televizních organizací (ATO).

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 34. týden 2008 (PDF, 23kB)

Primě se minulý týden podařilo zvýšit průměrný celodenní podíl na publiku o dva procentní body na 19,07 procenta. V hlavním vysílacím čase dokonce dosáhla podílu 22,28 procenta. První program České televize tratil na olympiádě, kterou v tu dobu přenášel především program ČT 2. Jednička tak zaznamenala v celodenním podíle na trhu pokles o 0,74 procentního bodu na 18,41 procenta. V prime time dosáhla ČT 1 průměrného týdenního podílu 21,92 procenta.

Poklesu se nevyhnula ani ČT 2, i když její výsledky byly díky olympiádě stále nadstandardně vysoké. V celodenním průměrném podílu na publiku dosáhla 15,61 procenta, což je o 1,02 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V hlavním vysílacím čase se ale podíl ČT 2 propadnul na 6,64 procenta. Digitální kanál ČT 4 Sport si díky olympiádě udržel i minulý týden vyšší sledovanost než sesterský zpravodajský kanál ČT 24.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

V celodenních číslech dosáhnul ČT 4 Sport podílu 1,43 procenta, což je o 0,65 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během večera jej sledovalo v průměru 1,23 procenta dospělých diváků, kteří trávili čas před televizní obrazovkou. Průměrný celodenní průměr podílu ČT 24 na divácích klesl o 0,24 procentního bodu na 1,38 procenta. V hlavním vysílacím čase si ČT 24 ukousla přesně jednoprocentní podíl na trhu.

BRAND24

Končící olympiáda nadále nesvědčila televizi Nova, která minulý týden dosáhla druhého nejhoršího výsledku sledovanosti za letošní rok. Po celý den ji v průměru sledovalo 30,48 procenta diváků starších patnácti let. I tak je to ale oproti předchozímu týdnu nárůst o 0,85 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase Nova dosáhla průměrného podílu na publiku 35,58 procenta.

Filmový kanál Nova Cinema si v celodenních číslech minulý týden polepšil z 0,44 na 0,51 procenta. Stejný podíl si uchoval i v hlavním večerním vysílacím čase. Malé kabelové a satelitní televize, zahrnuté do skupiny označované „ostatní“, si v celodenním podílu na divácích mírně pohoršily z 13,37 na 13,11 procenta. Během prime time je sledovalo v průměru 10,84 procenta diváků starších patnácti let, co trávili večer u televize.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).