Hlavní navigace

Prima v září na 2/3 výkonnosti Novy, tedy u diváků nad 15 let

7. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
7. 10. 2011

UVNITŘ TABULKA Úvod podzimní sezóny na českém televizním trhu se nesl v duchu posilování plnoformátových televizí a ztrát menších tematických kanálů. Během září si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšily televize Nova, Prima, ČT 1, Barrandov a nepatrně také Prima love. Absolutně nejvíc stoupala Prima, oproti srpnu si polepšila o 2,44 procentního bodu na průměrných 19,42 procenta, čímž se u diváků starších 15 let dostala na dvoutřetinovou výkonnost Novy.

K TÉMATU: V srpnu se nejvíc propadla ČT 1 a TV Barrandov. Naopak stoupala Prima

Oproti srpnu si polepšila i Nova, i když méně než Prima. Hlavní program Novy rostl o 1,25 procentního bodu a vykázal průměrný celodenní podíl 29,00 procenta. Nova však primárně cílí na mladší cílovou skupinu diváků od 15 do 54 let, v níž se jí daří mnohem lépe. Mírný nárůst vykázal i program ČT 1, který si v celodenních číslech oproti srpnu polepšil o 0,49 procentního bodu na hodnotu 15,38 procenta. Růst o dvě setiny procentního bodu vykázala i Prima love s průměrným podílem 1,45 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: V červenci nejvíc klesala Nova s Primou, naopak stoupala Česká televize

Všem ostatním televizím, jejich sledovanost v Česku měří peoplemetry, v září podíl na dospělém publiku klesal. Nejmarkantněji pak programu ČT 2, který si pohoršil ze srpnových 4,91 na zářijových 3,73 procenta. Druhý nejvýraznější pokles zaznamenala Nova Cinema, která klesla o 0,87 procentního bodu na hodnotu 4,59 procenta a zůstala až za televizí Barrandov (ta zaznamenala slabý růst na 5,21 procenta).

Zajímavý je i vývoj podílů tří největších televizních skupin v Česku, Novy Group, Primy Group a ČT Group. Nova Group v součtu průměrných celodenních podílů Novy a Novy Cinema dosáhla v září hodnoty 33,59 procenta, což je o 0,38 procentního bodu více než v srpnu. Prima Group vykázala za Primu, Primu Cool a Primu love souhrnný podíl 24,32 procenta – o 2,26 procentního bodu více než o druhém prázdninovém měsíci. ČT Group v souhrnném podílu programů ČT 1, ČT 2, ČT 4 a ČT 24 oproti srpnu klesla o 0,91 procentního bodu na hodnotu 27,08 procenta.

BRAND24

Průměrné celodenní podíly televizí v září (D15+) a změna oproti srpnu

Nova – 29,00 (+ 1,25)

Prima – 19,42 (+ 2,44)

ČT 1 – 15,38 (+ 0,49)

ostatní TV – 7,97 (- 1,50)

TV Barrandov – 5,21 (+ 0,07)

Nova Cinema – 4,59 (- 0,87)

ČT 24 – 4,54 (- 0,20)

ČT 2 – 3,73 (- 1,18)

Prima Cool – 3,45 (- 0,29)

ČT 4 – 3,43 (- 0,02)

Atmedia – 1,82 (- 0,31)

Prima love – 1,45 (+ 0,11)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).