Zachování reklamy na programu ČT 1 místo kanálu ČT 2, o které usiluje místopředsedkyně horní komory parlamentu Alena Gajdůšková z ČSSD, server DigiZone.cz vás o něm informoval včera ráno, pravděpodobně neprojde. Mediální komise totiž včera odmítla návrh Gajdůškové schválit. Podle ČTK návrh nepodpořil ani kulturní výbor a ústavně-právní výbor pro změnu své rozhodnutí odložil.
K TÉMATU: Reklamě na ČT 1 neodzvonilo. Zachovat ji chce místopředsedkyně Senátu
Převedení reklamy z plnoformátového kanálu ČT 1 na kanál ČT 2 je naprosto proti evropským zvyklostem i odbornému náhledu na fungování médií,
uvedla v úterý v tiskovém prohlášení, které poskytla agentuře ČTK, Gajdůšková. Zatímco ona argumentovala tím, že by se mohl druhý program reklamou komercionalizovat, předseda komise Jiří Oberfalzer z ODS se bojí nedostatečných výnosů z reklamy na ČT 2. Senátoři by měli o případných úpravách zákona diskutovat už dnes. Pokud k nim dojde, novela se vrátí zpět poslancům k přepracování.