Hlavní navigace

Omezení reklamy na ČT zvedne spotřebitelské ceny, varuje její prodejce

8. 7. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
8. 7. 2011

Pokud poslanci příští týden ve třetím a zároveň posledním čtení senátního návrhu novely zákona o České televizi schválí komplexní pozměňovací návrh od volebního výboru Poslanecké sněmovny a zakáží vysílání reklamy na programech ČT 1 a ČT 24, povede to ke zdražení cen výrobků a služeb na českém trhu. Tvrdí to Ivan Hyžák, generální ředitel společnosti Media Master, která je prodejcem reklamních časů na ČT.

K TÉMATU: Reklama zmizí z ČT 1 a ČT 24, a také z internetových stránek České televize

Společnost Media Master ve shodě s Českou televizí, Českým sdružením pro značkové výrobky, Asociací komunikačních agentur a Asociací českých reklamních agentur s tímto návrhem novelizace nesouhlasí, informoval Hyžák prostřednictvím oficiální tiskové zprávy. Pokud by nabídka ČT z trhu televizní reklamy definitivně zmizela, TV Nova a TV Prima by získaly přibližně 95 procent segmentu televizní reklamy, a mohly by neomezeně diktovat zadavatelům reklamy své podmínky, včetně cenových, vysvětlil.

ČTĚTE TAKÉ: Nova přitvrzuje v boji proti reklamě v ČT, Andruško se setká s Nečasem

Bez dostatečně významné alternativy mezi televizemi na českém trhu není možné podle šéfa agentury Media Master zachovat regulérní konkurenční prostředí. Domníváme se, že zrušením reklamy na ČT 1 a ČT 24 dojde ke zdeformování reklamního prostředí. Navrhované omezení možnosti reklamní komunikace posílí pozici dvou nejsilnějších subjektů na mediálním trhu, což může vést ke zvýšení cen nejen televizní reklamy, tvrdí Hyžák. Poslanci mají projednat návrh, aby reklama zůstala jen na programech ČT 2 a ČT 4.

NAPSALI JSME: Nova pokračuje ve výhružkách arbitráží. Podklady už máme, říká Andruško

Současně jsme přesvědčeni, že by reklamní zadavatelé byli v této nové situaci nuceni přenést finanční zátěž do koncových cen svých produktů a služeb, což by vedlo ke zvýšení spotřebitelských cen. Negativní cenové dopady by však v konečném důsledku nesl český občan – spotřebitel, upozorňuje šéf firmy Media Master. Rušením reklamy na programech ČT by podle něj Česká republika šla proti současnému stavu a trendům v rámci zemí Evropské unie.

BRAND24

Media Master proto navrhuje, aby byla reklama v současné podobě zachována na všech programech ČT a novela zákona o veřejnoprávní televizi vrácena do druhého čtení ve sněmovně k odbornější diskusi a k připomínkám profesních sdružení. Nutno však dodat, že to je právě Media Master, kdo z reklamy na ČT získává nejvíc peněz ze všech svých klientů a nedávno vyhrála výběrové řízení na prodej reklamních časů na ČT v dalších pěti letech. Za to by měla inkasovat marži v souhrnné výši téměř 200 milionů korun.

Agenturu Media Master vlastní podle ekonomického deníku E15 podnikatel Tomáš Chrenek, jemuž patří také soukromá plnoformátová televize Barrandov. Také její reklamní časy prodává Media Master, a Barrandov jako jediný prosazuje zachování reklamy na ČT.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).