Hlavní navigace

Nova skokanem týdne v podílu na sledovanosti, ČT 1 naopak propadákem

31. 3. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
31. 3. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televize Nova si minulý týden polepšila v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíc z českých televizí. Naopak největší pokles zaznamenal první program České televize, který předběhla i televize Prima a odsunula jej na pozici třetí nejsledovanější televize v zemi. Nejhoršího výsledku za letošní rok dosáhly minulý týden „ostatní televize“, které zahrnují všechny programy, jejichž sledovanost v Česku neměří peoplemetry.

Nova minulý týden vystoupala na druhý nejlepší týdenní výsledek za letošní rok. Po celý den ji sledovalo v průměru 31,85 procenta dospělého publika, což je o 1,17 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Nova ještě polepšila na průměrný podíl 34,96 procenta. Stoupala rovněž Nova Cinema, v celodenních číslech o desetinu procentního bodu na 4,15 procenta, v prime time pak na 4,16 procenta. Ani to však nestačilo na konkurenční televizi Barrandov.

ČT 1 se minulý týden propadla na druhý nejhorší týdenní výsledek za letošní rok. Po celý den ji sledovalo v průměru 15,65 procenta dospělého publika, což je o 1,13 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time si Jednička sice polepšila, ale jen na hodnotu 17,25 procenta. V obou sledovaných časech ji porazila Prima. Nedařilo se ani programu ČT 2, který si v celodenních číslech pohoršil o 0,14 procentního bodu na 2,76 procenta a během prime time až na 2,10 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se nevyhnul ani zpravodajskému kanálu ČT 24, který si však udržel nadprůměrný podíl na trhu. Oproti předminulému týdnu, kdy zaznamenal letošní rekord, si pohoršil o 0,91 procentního bodu na 4,64 procenta. Během prime time zájem o ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na podíl 2,74 procenta. Naopak sportovní kanál ČT 4 jako jediný z veřejnoprávních programů stoupal. V celodenních číslech dosáhl průměrného podílu 3,61 procenta, což je o 0,48 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Čtyřka polepšila až na průměrných 4,36 procenta a porazila dokonce i Novu Cinema.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Růstu se dočkala i televize Prima, která celodenním podílem 17,84 procenta dosáhla druhého nejlepšího týdenního výsledku v letošním roce. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,67 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase zájem o Primu ještě stoupal až na průměrný podíl 18,14 procenta. Prima Cool zůstala na svém, oproti předminulému týdnu se její celodenní podíl nijak nezměnil a zůstal na hodnotě 3,66 procenta. Během prime time ale klesl na průměrných 3,42 procenta.

BRAND24

Televize Barrandov sice zaznamenala v minulém týdnu mírný růst, celodenním podílem 4,80 procenta ale dosáhla druhého nejhoršího výsledku v letošním roce. Oproti předminulému týdnu však jde o nárůst o 0,12 procentního bodu a Barrandov si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, ČT 1 a Primě. V hlavním vysílacím čase zájem o Barrandov ještě mírně klesnul na průměrný podíl 4,51 procenta. Stanici se tedy zatím nedaří plnit letošní plán atakovat hranici podílu mezi sedmi až osmi procenty.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,20 procenta, což je o 0,14 procentního bodu více než minule a nejméně za letošní rok. Během prime time vykázaly podíl 1,51 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,84 procenta, o 0,60 procentního bodu méně než minule a vůbec nejmíň v letošním roce. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,85 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).