Hlavní navigace

Janeček žádá policii, aby prověřila prodej Majora Zemana na DVD

10. 11. 2007
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
10. 11. 2007

Prodej práv pro seriál Třicet případů majora Zemana na DVD prověří Policie. Obrátí se na ni přímo generální ředitel České televize Jiří Janeček, kterého deník MF Dnes nepřímo nařknul z prosazování firmy, která za práva nabídla nižší cenu než další zájemci. Článek zásadním způsobem zpochybnil prodej práv k vydání seriálu Třicet případů majora Zemana na DVD, vysvětlil Janečkovo rozhodnutí mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Janeček podle mluvčího znovu prověřil písemné podklady k prodeji seriálu i k předchozím prodejům práv k vydání jiných titulů. Tyto podklady předá dozorčí komisi Rady České televize. Vzhledem k závažnosti informací, které z nich vyplývají, nabyl přesvědčení, že Česká televize i on osobně čelí nevybíravému útoku určitých podnikatelských skupin, kterým nevyhovovaly závěry interní kontroly. Ta v příslušném útvaru České televize proběhla v září letošního roku, uvedl Šticha.

Tipy C

MF Dnes tuto středu napsala, že Janeček prosazoval prodej práv k Majoru Zemanovi podnikateli Hynku Čechovi, který za něj nejprve nabízel pouhý jeden milion korun. Obchodní oddělení ČT ale tuto nabídku zpochybnilo a vypsalo na prodej práv k seriálu výběrové řízení, v němž konkurent Hynka Čecha nabídnul více. Přesto ČT uzavřela smlouvu s ním. Deník také naznačil, že Janeček jednal na vlastní pěst a proti vůli obchodního ředitele Pavla Krumpára.

Případem se ve středu zabývala také Rada ČT, na které Krumpár postup při prodeji práv k Majoru Zemanovi překvapivě hájil. Radní poté zadali svojí dozorčí komisi, aby prodej prověřila. Janeček se na policii obrátí v pondělí. Chce, aby obchod s právy k vydávání DVD nosičů prověřila, a buď potvrdila, nebo vyvrátila podezření, která se v této souvislosti objevují, přiblížil mluvčí Šticha.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).