Hlavní navigace

IPTV si předplácí necelý milion z více než miliardy čínských diváků

2. 1. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
2. 1. 2008

Přestože zájem Číňanů o televizní vysílání přes internetový protokol (IPTV) roste, byl letošní rok pro prodejce spotřební elektroniky i poskytovatele IPTV zklamáním. Na konci listopadu si IPTV předplácelo 840 tisíc zákazníků, do konce roku by se měl jejich počet zvýšit ještě o šest tisíc. To je ale jen slabá útěcha pro poskytovatele IPTV, kteří očekávali, že na konci letošního roku bude jejich služeb využívat 1,3 milionu zákazníků.

V současnosti mají licenci pro provozování IPTV v Číně čtyři společnosti: Shanghai Media Group (SMG), China Central Television International (CCTV), Nanfang Broadcast Media (NBM) a China Radio International (CRI). Jako první nabídl IPTV Číňanům SMG ve spolupráci se společnostmi China Telecom a China Netcom, kteří provoz služby zahájili v loňském roce v Šanghaji a Harbinu. IPTV od SMG je nyní dostupné v deseti čínských městech a okolí. Ostatní provozovatelé se rozhodli vyčkávat, jak dopadne s rozšiřováním pokrytí SMG.

BRAND24

Televizní publikum v letošním roce podle údajů zveřejněných Čínským národním statistickým úřadem dosáhlo 1,2 miliardy diváků. Televizor vlastní již 99,89 % rodin. Číňané mají také kromě IPTV zájem o kabelové a satelitní vysílání, jedna domácnost průměrně přijímá 32 televizních programů.

Zdroj: www.advanced-television.com

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).