Hlavní navigace

Díky olympiádě vzrostl prodej televizorů o deset procent

1. 9. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
1. 9. 2008

Stejně jako fotbalové Euro nebo podobný sportovní svátek nahrály do kapsy prodejcům elektroniky, převážně pak televizorů, olympijské hry v Pekingu. Během nich se jejich prodej zvýšil o desítky procent. Investice šly zejména do moderních LCD a plazmových televizorů. Úspěch to však není nijak závratný. Během fotbalového Eura se dařilo řetězcům s elektronikou ještě lépe. Tehdy zaznamenali někteří obchodníci až stoprocentní nárůst prodeje proti běžnému roku.

Jak uvedla ČTK, např. v Tesku měli zákazníci největší zájem o LCD a plazmové televizory s velkými úhlopříčkami. Méně jednoznačná je situace u set-top-boxů umožňujících příjem digitálního zemského vysílání. Zatímco například společnost Datart podle produktového manažera Zdeňka Šimonů v souvislosti s olympiádou nárůst jejich prodeje nezaznamenala, Tesco hlásí nárůst prodeje přijímačů digitálního signálu až o 50 procent. Zatímco loni byl prodej moderních a klasických televizorů zhruba vyrovnaný, letos si televizní přístroj s vysokým rozlišením obrazu pořídí 75 procent zájemců.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).