Hlavní navigace

Černý týden pro Novu i Primu: nejhorší výsledky za poslední léta

13. 2. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
13. 2. 2008

Vzájemný souboj hlavních zpravodajských relací televizí Nova a Prima, ale také první prezidentská volba vedly v uplynulém týdnu k nejhorším výsledkům sledovanosti obou největších českých komerčních televizí za poslední léta. U Novy klesnul celodenní podíl na trhu u diváků starších patnácti let na 34,61 procenta (naposledy dosáhla tak špantného výsledku během ZOH 2006 v Turíně), což je ještě méně než během tradičně slabších letních měsíců. Prima se propadla až na 16,70 procenta (horší výsledek měla naposledy v době ZOH 2002 v Salt Lake City).

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 6. týden 2008 (PDF, 24kB)

V hlavním vysílacím čase se Nova nedostala přes čtyřicetiprocentní hranici. Především díky počátečnímu zájmu o novou podobu Zpráv TV Prima dosáhla průměrného podílu na trhu 37,41 procenta, zatímco Prima 19,02 procenta (pro Primu to znamená stagnaci). Na souboji obou televizí vydělala veřejnoprávní ČT. Její první program minulý týden dosáhnul v celodenním podílu na trhu hodnoty 23,21 procenta, v prime time od 19:00 do 23:00 o trošku méně: 23,17 procenta.

BRAND24

Díky prezidentské volbě a tenisovém Davis Cupu se mimořádně dařilo programu ČT 2. V celodenních číslech dosáhnul podílu 10,0 procenta, v prime time 8,56 procenta. Nadprůměrného výsledku se dobral také zpravodajský kanál ČT 24: přes celý den 1,78 procenta, v hlavním vysílacím čase 1,03 procenta. Je to vůbec poprvé, co ČT 24 za celý týden překonala v podílu na trhu v hlavním vysílacím čase metu jednoho procenta diváků, kteří zrovna trávili čas u televize.

Posiloval rovněž další veřejnoprávní digitální kanál ČT 4 Sport. Za celý den dosáhl podílu 0,88 procenta a v prime time 0,70 procenta. V součtu všech programů překonala veřejnoprávní ČT v celodenním podílu na trhu televizi Nova (34,97 procenta ku 34,61 procenta). Silné postavení si drží menší kabelové a satelitní televize, zahrnuté ve výsledcích sledovanosti do kolonky „ostatní“. V uplynulém týdnu zaznamenaly celodenní podíl na sledovanosti ve výši 12,82 procenta, v hlavním vysílacím čase pak 10,11 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).