Hlavní navigace

Bobošíková online: Reklama na ČT je deformačním prvkem

11. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
11. 6. 2009

Kandidátka na post generálního ředitele České televize Jana Bobošíková dnes v on-line rozhovoru pro čtenáře deníku Aktuálně.cz načrtla některé vize svého působení v ČT. Mimo jiné uvedla, že reklama je na obrazovce média veřejné služby deformačním prvkem a lobovala by za její zrušení. Velmi bych za to lobovala a přinášela bych poslancům odborné argumety, proč by měla reklama být zrušena, uvedla Bobošíková na dotaz čtenářky Marie.

Zrušit reklamu v České televizi není jen cílem Bobošíkové, ale například i dalšího finalistu Hynka Chudárka. Ten je proti přerušování pořadů reklamou, ačkoliv právě to zákon v případě ČT striktně zakazuje, a nedochází k tomu. Nicméně právě zrušení veškeré reklamy může být zajímavou motivací pro některé kandidáty na ředitele ČT. Faktem ale je, že i když Česká televize vysílá reklamu, nemůže výnosy použít do svého rozpočtu. Příjmy jdou na zvláštní fond, ze kterého se financuje například budování veřejnoprávního digitálního multiplexu, státní kampaň pro přechod na digitální vysílání nebo Státní fond na podporu kinematografie.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).